Min resa som Gastric bypass opererad!

 
                                                       GASTRIC BYPASS OPERATION
 
 
Idag har det gått drygt 3,5 vecka sen jag gjorde min gastric bypass op. Jag gjorde den på Ersta sjukhus den 23 december 2013. Allt har gått bra, de 4 första veckorna ska man egentligen bara äta flytande och därefter 2 veckor med puré kost. Men jag mådde så fruktansvärt illa av all soppa hit o dit. Så började äta puré efter vecka 2 och med tiden har jag börjat äta små bitar, jag får ingen dumping och mår faktiskt bra. 
 
 
Hur dagen ser ut:
 
Jag vaknar runt 8.00 äter första målet som består av 2 dl filmjölk / yoghurt. eller 1 dl  fil och ½ smörgås med nått gott pålägg på. När klockan är 10.00 är de dags att äta 2a målet. Det kan bestå av Fruktsoppa/nyponsoppa/blåbärsoppa etc.  När klockan slår 12.00 är de dags för lunch. Men mellan 10 och 12 brukar jag ställa mig på crosstrainern 5-10 min. det brukar räcka för att få upp flåset, iaf nu i början av min resa.
Till lunch äter jag alltid på en assiett för att veta ungefär hur mkt jag ska äta. Det kan tex vara 4 hemmagjorda köttbullar och en potatis med lite brunsås till, och lite grönsaker. Lunchen är oftast mat som blev kvar från gårdagen. Runt 13 tiden brukar jag gå ut med dottern på en kort promenad för att sen hinna hem och äta nästa mål vid 14.00. 1 glas fil brukar stå på menyn. 16.00 äter jag nästa mellanmål. 18.00 är de dags för middag. och 20.00 äter jag sista målet. I mellan målen dricker jag också vatten.
 
Det har som redan sagt gått 3,5 veckor sen operationen. och jag har redan tappat 8kg. det känns underbart  2 kg kvar till första delmålet.
 
Dags för lunch lägger upp bild senare ^^ ha de bra!!

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Va bra gjort

Svar: Tack så mycket :)
Linda

2014-01-18 @ 19:34:35
Postat av: Aggis

You go girl! Härliigt!

Svar: Tack gumman. de går framåt ^^ kram på dig
Linda

2014-01-19 @ 21:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0